søndag den 18. august 2013

Mosaik for børnehavebørn


Den her idé har jeg fundet på DCUM.´s  hjemmeside (http://dcum.dk/boernemiljoe/kunstproduktion-i-cement-paa-tvaers-af-alder), og jeg syntes den var så fin, at jeg havde lyst til at prøve den af, for at tage den med ud i nogle af de børnehaver, hvor jeg skal lave kunstprojekter her i løbet af sensommeren. Min idé er at hvert barn skal tage små ting med hjemmefra, som har en betydning for dem. Fx et lille plastikdyr, skaller fra sommerens strandture, perler i en farve han/hun godt kan lide, en Lego-klods eller et bilhjul... På den måde kommer den lille mosaikflise til at repræsentere barnet og kan lukke op for fortællinger og dialog børnene imellem. De små betonmoasikker kan monteres i rionet på legepladsen.

Her er en beskrivelse af hvordan du kan gøre:


Fold en æske i falseæskekarton med bundmålene 13 x13 cm. og ca. 4 cm. høje kanter. Malertape kan bruges til at lukke hjørnerne med. 
Prik to huller i den øverste kant og to i den nederste og stik hegnstråd i.   



Fyld frostsikker fliseklæb i æsken og glat det ud, så overfladen bliver jævn. Ståltråden skal være helt dækket. 


 Læg små dimsedutter, perler, muslingeskaller eller andet, som har en betydning ned i den våde fliseklæb. 


Lad mosaikken tørre, pil kartonformen af og monter mosaikkerne i rionet. 






Ingen kommentarer:

Send en kommentar