fredag den 12. oktober 2012

Genbrug: fantasidyr på bogside og avis

I denne sæson er temaet i billedskolen genbrug. På alle tænkelige måder. Genbrugsmaterialer, genbrugsidéer, genbrug af allerede eksisterende værker...

En af de små ting, vi har lavet er at tegne fantasidyr på gamle bogsider og på bunde lavet af avispapir. Super enkelt og sjovt. Her er de eksperimenter, jeg selv lavede og viste til mine elever.

 
Jeg fandt en gammel biologibog fra seminariet (altså fra FØR min tid :-), og lod mig inspirere af tekst + billeder inden jeg slap fantasidyrene løs på de fine, gamle bogsider...   Først tegnede jeg med sort spittusch, og bagefter farvede jeg med Caran d´Ache Neocolor I og Poschatusch. Det er flot at montere billederne på sort karton.
 
 
 
 
Den sidste idé her er stærkt inspireret af kunstneren Vibe Krogsgaard/Galleri Hanegal (se hendes billeder, fx på Facebook - de er fede), og mine elever har taget imod den med kyshånd. Lav først en collagebund af avis-riv på falsæskekarton  og tegn så dyret. Det er vigtigt, at avisen sidder godt fast uden "løse flapper". Jeg brugte limstift.  Farv på samme måde som ovenfor - og  tegn ramme med sort sprittusch.  God fornøjelse!

1 kommentar: