tirsdag den 13. december 2011

3 nemme krea-julehygge-idéer

Selv for en inkarneret billedkunstnørd som mig, kan der heldigvis gå julehygge i den. Sådan må det også være på min blog :-)


The writing on the wall:
Det her er min allerbedste jule"pynte"idé (som jeg faktisk bruger på alle tider af året og til alle lejligheder...). Indrømmet: Jeg er blevet ret vild med tape!
Da vi holdt julefrokost, lagde jeg (igen) et par ruller rød pakketape og en saks frem. Jeg tror der er en lille street art-kunstner gemt i mange af os, for i løbet af aftenen, voksede ord og tegninger frem på mine vægge. Skøn måde at jule(/fest/fødselsdags/bryllupsdags)-"pynte" på, synes jeg.

 
... Og så to knapt så rebelske idéer:


Juletræ af grene, glaskugler, silkebånd og farvet ståltråd... Eller brug små pon-pon'er i vilde farver til at pynte med.... Sæt en paillet i toppen... Mal med lim og drys med glimmer... Lad plastikdyr flytte ind...Giv den gas.


Stjerne af fint gavepapir (eller landkort, sider fra en latin/dansk ordbog, en japansk avis...), pakkesnor (eller silkebånd, guldsnor, pailletbånd...), glimmerlim og en laber knap (eller en funky paillet). Find evt. en 5-takket stjerne i Google til at tegne efter. Eller lav hjerter, kugler, engle, rensdyr... Stjernen er selvfølgelig dobbelt (og snoren limet fast mellem de to lag), så den er fin fra begge sider. 

2 kommentarer:

  1. Hej Lyhn! Endnu en fin ide, som jeg kunne have brugt i mit juleklippeværksted, hvor vi lavede kræmmerhuse, hjerter i perler, flettede julehjerter af dameblade og stjerner af flere slags bånd + selvfølgelig julekort af meget pænt karton (snif sne, det er sundt - kan du huske det?). Til kræmmerhusene og de hvide stjerner var der mulighed for at spraye med guld eller sølv og så klistre nogle glansbilleder på. Jeg havde købt nogle søde bånd i Panduro hobby og senere i Fakta, hvor det var halv pris. Noget bånd forsvandt under mystiske omstændigheder. Så sødt var det!?! Jeg tager din ide med til næste år...

    SvarSlet
  2. Hej Lyhn

    ENDELIG fandt jeg ud af hvordan man svarer på indlæg :-D Fedt, at du kan bruge mine idéer i skolen. Og ja, jeg kan godt huske Max´slogan fra højskolen... Lyder som et rart projekt, du havde i gang der før jul. Hvad mon du har gang i nu?

    SvarSlet